تا همین سه دهه پیش کمتر کسی داستان در بازی‌های ویدیویی را جدی Ù…ÛŒâ€ŒÚ¯Ø±ÙØª. ØØªÛŒ خیلی از بازیسازان هم معتقد بودند روایت به هیچ وجه عنصر مهمی در دنیای بازی‌ها نیست. شاید معرو٠ترین آن‌ها جان کارمک باشد. یکی از خالقان عناوین Ø§ÙØ³Ø§Ù†Ù‡â€ŒØ§ÛŒ همچون دووم Ùˆ ولÙنشتاین Ú©Ù‡ یک بار Ø·ÛŒ اظهارنظری عجیب Ú¯ÙØªÙ‡ بود ارزش داستان در بازی‌ها هم رده با ارزش داستان در یک Ùیلم هرزه نگاری است. با این ØØ§Ù„ گذشت زمان ثابت کرد بازی‌ها نه تنها می‌توانند میزبان Ùوق العاده ای برای یک روایت پر پیج Ùˆ خم باشند بلکه ساختار انعطا٠پذیر بازی‌ها باعث شده تا بعضی داستان های تنها در این مدیوم به بهترین Ø´Ú©Ù„ روایت شوند. در آیتم امروز نمیخواهیم به سراغ بهترین داستان ها در بازی های ویدیویی برویم اما میخواهیم شما را با تعدادی از بهترین Ùˆ پخته ترین دیالوگ های موجود در عناوین مشهور هنر هشتم آشنا کنیم Ú©Ù‡ نقش مهمی در روایت بازی‌های بزرگ داشتند. با ما همراه باشید. پیشنهاد ما مشاهده نسخه ویدیویی این مطلب است.
برای تماشای آیتم ویدیویی در یوتوب کلیک کنید
Metal Gear Solid 4
جنگ هرگز تغییر نمیکنه یا تغییر کرده.
دیگر خبری از ملت ها، ایدئولوژی‌ها یا قومیت ها نیست.
این مجموعه ای بی پایان از نبردهای نیابتی است که توسط مزدوران و ماشین ها انجام می‌شود.
جنگ Ùˆ از بین Ø±ÙØªÙ† جان‌ها، تبدیل به یک ماشین بی نقص شده
جنگ تغییر کرده.
سربازها هایی Ú©Ù‡ با یک پلاک شماره‌گذاری شدن از سلاØâ€ŒÙ‡Ø§ÛŒÛŒ رو ØÙ…Ù„ Ùˆ ماشین آلاتی رو Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ می‌کنند Ú©Ù‡ آن‌ها هم شماره گذاری شدند.
نانوماشین هایی Ú©Ù‡ داخل بدن آنها  قرار Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ توانایی های آنها را تقویت Ùˆ تنظیم میکند
کنترل ژنتیکی، کنترل اطلاعات، کنترل Ø§ØØ³Ø§Ø³Ø§Øª… کنترل میدان نبرد.
همه چیز مانیتور میشه Ùˆ ØªØØª کنترله
جنگ تغییر کرده.
دوران بازدارندگی به دوران کنترل تبدیل شده.
همه این‌ها به اسم جلوگیری از ÙØ§Ø¬Ø¹Ù‡ با Ø³Ù„Ø§Ø Ù‡Ø§ÛŒ کشتار جمعی انجام شده
Ùˆ کسی Ú©Ù‡ میدان جنگ را کنترل می‌کند، تاریخ را کنترل می‌â€Ú©Ù†Ø¯.
جنگ تغییر کرده.
وقتی میدان نبرد کاملا ØªØØª کنترله، جنگ به یک امر عادی تبدیل میشه
Silent Hill 2
در رویاهای پریشانم، اون شهر یعنی سایلنت هیل رو دیدم
قول دادی که یک روزی دوباره من رو میبری اونجا
اما هرگز این کار رو نکردی
ØØ§Ù„ا من اونجا تنها هستم
تو Ù…ØÙ„ مخصوص خودمون منتظرت هستم.
Bioshock
هر کس یک انتخاب داره
من غیر ممکن رو انتخاب کردم
من شهری ساختم Ú©Ù‡ در آن هنرمند از سانسور نترسد، جایی Ú©Ù‡ بزرگان توسط ÙØ±ÙˆÙ…ایه‌ها Ù…ØØ¯ÙˆØ¯ نمی‌شوند
جایی Ú©Ù‡ بزرگان توسط Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ پست Ù…ØØ¯ÙˆØ¯ نمی‌شوند
جایی که دانشمند مقید به اخلاق نیست
من انتخاب کردم تا Rapture رو بسازم
اما آدم‌های ضعی٠به شهر من خیانت کردن
بنابراین از شما می پرسم که اگر  به زندگی شما بها داده می‌شد، آیا بی گناهان را می‌کشتید؟
آیا انسانیت خودتان را قربانی خواهید کرد؟
همه ما انتخاب می کنیم، اما در نهایت انتخاب های ما هستند که ما رو می‌سازند.
Max Payne 3
به نظر من 2 دسته آدم داریم
اون‌هایی که زندگیشون رو صر٠ساخت آینده می‌کنند و اون‌هایی که زندگشون رو برای مدتی طولانی صر٠بازسازی گذشته می‌کنند. برای مدتی طولانی من بین این 2 وضعیت گیر کرده بودم.
مخÙÛŒ(غرق) در تاریکی. کاری Ú©Ù‡ واقعا انجام میدادم، راه Ø±ÙØªÙ† با موهای بهم ریخته Ùˆ یک لباس مسخره بود.
آیا می‌خواستم اونجا چیزی رو درست کنم؟ی ا اینکه من Ùقط از یک موقعیت به هم ریخته Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ می‌کردم تا خودم را سرگرم کنم Ùˆ به نوعی به توهم ناامیدکننده کنترل اوضاع دست پیدا کردم؟ شاید این دو بیشتر از آن چیزی Ú©Ù‡ اعترا٠کنم، دست به دست هم دادند.
Assassins Creed
هیچ چیز درست نیست؛ همه چیز امکان پذیره
Â Ú¯ÙØªÙ† اینکه هیچ چیز درست نیست به معنای شکننده بودن پایه های جامعه است Ùˆ ما باید هدایتگر تمدن خودمان باشیم.
Ú¯ÙØªÙ† اینکه همه چیز مجاز است به معنای درک این است Ú©Ù‡ ما مسئول اعمال خود هستیم Ùˆ باید با عواقبش زندگی کنیم، خواه شکوهمند یا غم انگیز.
Red dead redemption 2
همونطور Ú©Ù‡ قبلا بهت Ú¯ÙØªÙ… جان
وقتش که رسید برو
-پس ÙˆÙØ§Ø¯Ø§Ø±ÛŒ Ú†ÛŒ میشه؟ ÙˆÙØ§Ø¯Ø§Ø±ÛŒ به همه چیز
تو ÙˆÙØ§Ø¯Ø§Ø± بودی! من هم ÙˆÙØ§Ø¯Ø§Ø± بودم اما ببین به Ú†Ù‡ قیمتی?
Ùکر میکنی چیزی برای من مهمتر از ÙˆÙØ§Ø¯Ø§Ø±ÛŒ وجود داشت؟
ÙˆÙØ§Ø¯Ø§Ø±ÛŒ همه چیزیه Ú©Ù‡ من بلدم
ÙˆÙØ§Ø¯Ø§Ø±ÛŒ همه اون چیزی بود Ú©Ù‡ من بهش باور داشتم
اما نه بیشتر از این جان
به زودی
باید بری
برو
پشت سرت رو هم نگاه نکن
Max Payne 1
همه اون‌ها مرده بودن
آخرین شلیک علامت تعجبی بود برای همه چیز
که به این نقطه منتهی شده بود
انگشتم رو از روی ماشه برداشتم
و همه چیز تموم شد
The Witcher 3: Wild Hunt
Ø¢ Ø¢ Ø¢ … ویچر عزیزم! اول از همه باید قوانین بازی رو مشخص کنیم
با توجه به اختلا٠موقعیت اجتماعی ÙØ§ØØ´ÛŒ Ú©Ù‡ بین ما هست
متاسÙÙ… Ú©Ù‡ باید بگم از Ù„ØÙ† خودمونی ØØ±Ù زدن شما رنجیدم
انتظار Ø§ØØªØ±Ø§Ù… داشتم
انتظار دارم Ú©Ù‡ من رو آقا خطاب کنید یا ØØªÛŒ بهتره با نام موسیو دو بوبو صدام کنید
-گوش Ú©Ù† رÙیق!
ØªÙØ§ÙˆØª بسیار زیادی بین ما هست
اما این مربوط به وضعیت و طبقه‌مون نمیشه
مربوط به من و دو تا شمشیریه که روی پشتم دارم
و تویی که هیچی نداری
پس هرچی که دلم بخواد صدات میکنم
این دیگه پای خودته که باهاش کنار بیای
یا خودت مشکلت Ùˆ باهاش ØÙ„ Ú©Ù†ÛŒ
The Last of us
:داری پات رو بیشتر از گلیمت دراز میکنی
-من درباره دخترت متاسÙÙ… جول
اما من هم Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ÛŒ رو از دست دادم
: تو هیچ ایده‌ای نداری که از دست دادن چیه؟
-هر کسی که من بهش اهمیت میدادم،یا مرده یا من رو ترک کرده
هر کسی به جز توی لعنتی
پس به من Ù†Ú¯Ùˆ با کس دیگه‌ای Ø§ØØ³Ø§Ø³ امنیت میکنم
واقعیت اینه Ú©Ù‡ این ØØ±Ù من رو بیشتر میترسونه
: ØÙ‚ با توئه
تو دختر من نیستی، من هم قطعا مطمئنم که پدر تو نیستم.
God of war
من اهل سرزمینی به نام اسپارتا هستم
من با یک خدا معامله‌ای کردم
Ú©Ù‡ به قیمت از دست Ø±ÙØªÙ† روØÙ… تمام شد
من Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ زیادی رو کشتم Ú©Ù‡ لیاقت کشته ‌شدن رو داشتند
Ùˆ Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ÛŒ Ú©Ù‡ لیاقتشون کشته شدن نبود
من پدرم رو کشتم